Csoportos szupervízió a Jurányi Házban tevékenykedők számára

szupervízió

Csoportos szupervíziót hirdetek a Jurányi házban tevékenykedő előadó-, művészeti szakemberek, dolgozók és a foglalkozásokat látogató résztvevők számára.

Mi a szupervízió?

Szakmai nehézségek, elakadások feloldását támogató módszer. A szakmai személyiség fejlesztéséről, a szakmai személy „jóllétéről” gondoskodik.

Fő eszköze az önreflexió: a reflektív gondolkodás, -működés meghívása, alkalmazása.

Egy több alkalomból álló folyamat, melynek fókuszában te, mint szakmai személy vagy. Rendszerben dolgozunk együtt a csoport segítségével, az alábbi viszonyokban:

⦁ én és a tanítványom; közönségem;
⦁ én és az alkotó-, művész kollégáim; tanártársaim;
⦁ én és a művészeti-, társulatvezetőm;
⦁ én és a társulatom; szakmai szervezetem;
⦁ én és a szakmám, szakmáim; művészeti-, alkotó pályám.

Egy-egy szupervíziós alkalom ún. esetből indul ki.

Mi az eset?

A munkádhoz köthető, konkrét esemény, amin közösen dolgozunk.

A szupervízió fő témái:

Szakmai elakadások, szakmai szerepek és feladatok tisztázása; együttműködés, kommunikáció biztosítása, fejlesztése; szakmai változások, új kihívások támogatása; kiégés megelőzése.

Milyen szakmai elakadásokat, nehézségeket tapasztalsz?

Hogyan szervezek meg eseményeket? Milyen akadályokba, korlátozó hiedelmekbe ütközöm, amikor szervezek? Mennyit ér a munkám? Ki vagyok én, mint művész, előadó, alkotó? Hogyan vagyok látható? Milyen hatással vagyok a közönségemre, közösségemre, kollégáimra, tanáromra, vezetőmre? Mitől működik, avagy nem működik, amit csinálok?

Együttműködés

Az együttműködési helyzeteket lehetőségnek vagy akadálynak látom? Milyen jelentősége van az információnak, információáramlásnak a munkám során? Hogyan használom az információkat? Tudok-e segítséget kérni?

Szerepek

Milyen szakmai-személyes szerepekben vagyok jelen?
Hogyan hat(nak) a munkámra a személyes szerepeim? (pl. nemi identitás, barát, társ, szülő, gyerek, felnőtt)
Milyen nehézségeket okoz több szerepem együttes jelenléte? Hogyan támogatnak vagy gátolnak egyes szerepeim a munkámban?

Önértékelés

Jól csinálom, amit csinálok? Elég jó vagyok? Tisztában vagyok az értékeimmel, ill. a gyengeségeimmel? Tudok-e nemet mondani, határokat húzni? Hogyan viszonyulok magamhoz és másokhoz? Mit mond el rólam a felelősségvállaláshoz fűződő viszonyom? A szándékaim, meggyőződéseim alapján kommunikálok és cselekszem?

Visszajelzés

Kapok-e visszajelzéseket a munkámról? Adok-e visszajelzéseket másoknak?
Mit ad hozzá a munkámhoz a visszajelzés?

Kiégés

Mi tart a pályán? Miből merítek hitet nap mint nap?
Mi a belső hajtőerő, miért csinálod, amit csinálsz?
Mi fáraszt el?

Feladatok tisztázása

Milyen feladatokat látok el a munkám, munkáim során? Meddig terjed a kapacitásom a feladatok elvégzésére? Tudok-e delegálni feladatokat? Feladatokat megosztani, közösen dolgozni? Kikre számíthatok a munkám során?

Mi a csoportos szupervízió?

Hasonló szakmát képviselő résztvevők, akik nem vagy alig ismerik egymást (nincs köztük munkakapcsolat) alkotnak egy csoportot. A szupervíziós alkalmak során, egy-egy ún. esetet (munkával kapcsolatos helyzetet) dolgozunk fel közösen.

Minden alkalommal, egy vagy két esethozónak van lehetősége a témáján dolgozni.

Az esethozó csoporttagot kérdésekkel, visszajelzésekkel, különböző kreatív eszközökkel kísérem, helyzete többszintű megértése érdekében. Párhuzamosan a csoporttagok is bevonódnak és részeseivé válnak a folyamatnak: reflexiókat osztanak meg, kérdéseket tesznek fel, a kreatív eszközök alkalmazásában szerepet vállalnak. Így minden csoporttag egyszerre résztvevője és alakítója a folyamatnak. A sajátélmény garantált.

A csoport ereje és visszajelzései segíthetnek megérteni szakmai elakadásaidat és új nézőpontokra lelhetsz, melyek változást hozhatnak szakmai életedben.

Mire jó a csoportos szupervízió?

Önreflexiót és különböző perspektívákból származó megértést hozhat, ami:

⦁ növeli a munkahatékonyságot;
⦁ fejleszti az együttműködést, kommunikációt;
⦁ tisztázza a szakmai szerepeid és feladataid;
⦁ segíthet a szakmai identitásod megerősödésében;
⦁ támogathat a változások elindításában;
⦁ segít testi-lelki-mentális egészséged megőrzésében;
⦁ hozhatja a szakmai kompetenciák és a magabiztosság fejlődését.

A csoport alakulása

A csoport indulása előtt, a jelentkezőkkel külön-külön találkozunk egy tájékozódó, ismerkedő beszélgetésre szakmai – személyes utadról, annak fontosabb állomásairól, szakmai kihívásaidról, valamint a szupervízió módszertanáról és a csoportos folyamatról.

Ez az 1. alkalom ingyenes.

A 2. alkalommal már közösen találkozik a csoport. Megismerkedünk és együtt megalkotjuk a kapcsolati szerződésünket, ami megteremti a csoport együttműködésének biztonságos alapjait.

Szupervíziós csoportalkalmak

⦁ A szupervízió egy folyamat. Általában 5 – 15 alkalomból áll.
⦁ A csoport létszáma legfeljebb 7 – 8 fő, legalább 5 fő.
⦁ Egy alkalom: 180 perc (2 eset feldolgozása)
⦁ 1 alkalom ára: 180 perc – 13 000 Ft/fő – Ha nehézséget okoz az összeg kifizetése, írj nekem és megegyezünk egy kedvezményes árban.
⦁ Helyszín: 2. ker., a Széll Kálmán tér közelében vagy 11. ker., a Móricz Zsigmond krt. közelében.
⦁ Csoport indulása: 2023. okt. 11. – (szerdai napok, 3 hetente, 18:00 – 21:00)
További alkalmak: okt. 31. (kivételesen online), nov. 22., dec. 13., 2024. jan. 3., jan. 24., feb. 14., márc. 6., márc. 27. (záró alkalom)

Jelentkezés: az info@kiss-fruzsina.hu e-mail címen.

Magamról

Kiss Fruzsina vagyok, coach és szupervizor, elkötelezett táncos (kontakt improvizáció). A KIT társulat tagja.
A közös összetevő a 3 területben maga a tánc. Amikor dolgozom valakivel gyakran az az érzésem, mintha táncolnánk. Közösen alakítjuk az alkotó teret, melyben hol egyikünk vezet, hol a másikunk követ. Ha igazán megérkezünk a kapcsolódásba, nem lehet megállapítani, ki, melyik szerepet viszi. Organikusan együtt alakulunk.

A fejlődés és változás szerelmese vagyok. Hiszem, ha reflexiókban gazdag, tudatos életet élek, a rugalmas reagálás képességével, akkor a változás állandó. A változás inspirál, kinyit új lehetőségek felé, kihozza a legjobb verziónkat. A legjobb verziónk pedig önmagunk vagyunk: az „én” saját képességeivel, tapasztalataival, erőforrásaival, gyengeségeivel, ellenállásaival együttesen teljes és válik cselekvővé. Ennek a teljességnek a tudatosítása és kibontakoztatása inspirál, amikor ügyfeleimmel dolgozom.

2019 óta dolgozom coach-ként, kísérem ügyfeleimet szakmai kihívásaik során. 2020-tól egyéni vállalkozásban folytatom ezt a tevékenységet. Ugyanebben az évben elkezdtem egyetemi tanulmányaimat, a Károli Gáspár Református Egyetem, szupervizor szakirányán. 2022-től szupervizorként is dolgozom.

üzleti coach

Egyéni- és csoportos coachingot, szupervíziót tartok.

Munkámban megjelenik az intuíció, a célorientáltság, illetve a testtudatosság. Újabb és újabb perspektívákat keresek a közös munka során.

Bővebb infó:
Kiss Fruzsina honlap

Kiss Fruzsina
coach, szupervizor