Csoportos szupervíziót hirdetek művészeknek, illetve valamely művészeti területen tevékenykedők számára.
Mi a szupervízió?
Szakmai nehézségek, elakadások feloldását támogató módszer. A szakmai személyiség fejlesztéséről, a szakmai személy „jóllétéről” gondoskodik.
Fő eszköze az önreflexió: a reflektív gondolkodás, -működés meghívása, alkalmazása.
Egy több alkalomból álló folyamat, melynek fókuszában te, mint szakmai személy vagy. Rendszerben dolgozunk együtt a csoport segítségével, az alábbi viszonyokban:
⦁ én és a tanítványom; közönségem;
⦁ én és a művész kollégám; tanár kollégám;
⦁ én és a művészeti-, társulatvezetőm; felettesem;
⦁ én és a társulatom, szakmai szervezetem;
⦁ én és a szakmám; művészeti pályám.
Egy-egy szupervíziós alkalom ún. esetből indul ki.
Mi az eset?
A munkádhoz köthető, konkrét esemény, amin közösen dolgozunk.
A szupervízió fő témái:
szakmai elakadások, szakmai szerepek és feladatok tisztázása; együttműködés, kommunikáció biztosítása, fejlesztése; szakmai változások, új kihívások támogatása; kiégés megelőzése.
Milyen szakmai elakadásokat, nehézségeket tapasztalsz?
Hogyan szervezek meg eseményeket? Milyen akadályokba, korlátozó hiedelmekbe ütközöm, amikor szervezek? Mennyit ér a munkám? Ki vagyok én, mint művész, előadó, alkotó? Hogyan vagyok látható? Milyen hatással vagyok a közönségemre, közösségemre, kollégáimra, tanáromra, vezetőmre? Mitől működik, avagy nem működik, amit csinálok?
Együttműködés
Az együttműködési helyzeteket lehetőségnek vagy akadálynak látom? Milyen jelentősége van az információnak, információáramlásnak a munkám során? Hogyan használom az információkat? Tudok-e segítséget kérni?
Szerepek
Milyen szakmai-személyes szerepekben vagyok jelen?
Hogyan hat(nak) a munkámra a személyes szerepeim? (pl. nemi identitás, barát, társ, szülő, gyerek, felnőtt)
Milyen nehézségeket okoz több szerepem együttes jelenléte? Hogyan támogatnak vagy gátolnak egyes szerepeim a munkámban?
Önértékelés
Jól csinálom, amit csinálok? Elég jó vagyok? Tisztában vagyok az értékeimmel, ill. a gyengeségeimmel? Tudok-e nemet mondani, határokat húzni? Hogyan viszonyulok magamhoz és másokhoz? Mit mond el rólam a felelősségvállaláshoz fűződő viszonyom? A szándékaim, meggyőződéseim alapján kommunikálok és cselekszem?
Visszajelzés
Kapok-e visszajelzéseket a munkámról? Adok-e visszajelzéseket másoknak?
Mit ad hozzá a munkámhoz a visszajelzés?
Kiégés
Mi tart a pályán? Miből merítek hitet nap mint nap?
Mi a belső hajtőerő, miért csinálod, amit csinálsz?
Mi fáraszt el?
Feladatok tisztázása
Milyen feladatokat látok el a munkám, munkáim során? Meddig terjed a kapacitásom a feladatok elvégzésére? Tudok-e delegálni feladatokat? Feladatokat megosztani, közösen dolgozni? Kikre számíthatok a munkám során?
Mi a csoportos szupervízió?
Hasonló szakmát képviselő résztvevők, akik nem vagy alig ismerik egymást (nincs köztük munkakapcsolat) alkotnak egy csoportot. A szupervíziós alkalmak során, egy-egy ún. esetet (munkával kapcsolatos helyzetet) dolgozunk fel közösen.
Minden alkalommal, egy vagy két esethozónak van lehetősége a témáján dolgozni.
Az esethozó csoporttagot kérdésekkel, visszajelzésekkel, különböző kreatív eszközökkel kísérem, helyzete többszintű megértése érdekében. Párhuzamosan a csoporttagok is bevonódnak és részeseivé válnak a folyamatnak: reflexiókat osztanak meg, kérdéseket tesznek fel, a kreatív eszközök alkalmazásában szerepet vállalnak. Így minden csoporttag egyszerre résztvevője és alakítója a folyamatnak. A sajátélmény garantált.
A csoport ereje és visszajelzései segíthetnek megérteni szakmai elakadásaidat és új nézőpontokra lelhetsz, melyek változást hozhatnak szakmai életedben.
Mire jó a csoportos szupervízió?
Önreflexiót és különböző perspektívákból származó megértést hozhat, ami:
⦁ növeli a munkahatékonyságot
⦁ fejleszti az együttműködést, kommunikációt
⦁ tisztázza a szakmai szerepeid és feladataid
⦁ segíthet a szakmai identitásod megerősödésében
⦁ támogathat a változások elindításában
⦁ segít testi-lelki-mentális egészséged megőrzésében
⦁ hozhatja a szakmai kompetenciák és a magabiztosság fejlődését.
A csoport alakulása
A csoport indulása előtt, a jelentkezőkkel külön-külön találkozunk egy tájékozódó, ismerkedő beszélgetésre szakmai – személyes utadról, annak fontosabb állomásairól, szakmai kihívásaidról, valamint a szupervízió módszertanáról és a csoportos folyamatról.
Ez az 1. alkalom ingyenes.
A 2. alkalommal már közösen találkozik a csoport. Megismerkedünk és együtt megalkotjuk a kapcsolati szerződésünket, ami megteremti a csoport együttműködésének biztonságos alapjait.
Szupervíziós csoportalkalmak
⦁ A szupervízió egy folyamat. Általában 5 – 15 alkalomból áll.
⦁ A csoport létszáma legfeljebb 7 – 8 fő, legalább 5 fő.
⦁ Egy alkalom: 180 perc (2 eset feldolgozása)
⦁ 1 alkalom ára: 180 perc – 14 000 Ft/fő
⦁ Helyszín: 2. ker., a Széll Kálmán tér közelében vagy 11. ker., a Móricz Zsigmond krt. közelében.
⦁ Csoport indulása: 2023. okt. 24. (kivételesen online) – (keddi napok, 18:00 – 21:00)
További alkalmak: nov. 14., dec. 5., 2024. jan. 2., jan. 23., feb. 13., márc. 5., márc. 26., ápr. 16. (záró alkalom)
Jelentkezés: az info@kiss-fruzsina.hu e-mail címen.
Magamról
Kiss Fruzsina vagyok, coach és szupervizor, elkötelezett táncos (kontakt improvizáció). A KIT társulat tagja.
A közös összetevő a 3 területben maga a tánc. Amikor dolgozom valakivel gyakran az az érzésem, mintha táncolnánk. Közösen alakítjuk az alkotó teret, melyben hol egyikünk vezet, hol a másikunk követ. Ha igazán megérkezünk a kapcsolódásba, nem lehet megállapítani, ki, melyik szerepet viszi. Organikusan együtt alakulunk.
A fejlődés és változás szerelmese vagyok. Hiszem, ha reflexiókban gazdag, tudatos életet élek, a rugalmas reagálás képességével, akkor a változás állandó. A változás inspirál, kinyit új lehetőségek felé, kihozza a legjobb verziónkat. A legjobb verziónk pedig önmagunk vagyunk: az „én” saját képességeivel, tapasztalataival, erőforrásaival, gyengeségeivel, ellenállásaival együttesen teljes és válik cselekvővé. Ennek a teljességnek a tudatosítása és kibontakoztatása inspirál, amikor ügyfeleimmel dolgozom.
2019 óta dolgozom coach-ként, kísérem ügyfeleimet szakmai kihívásaik során. 2020-tól egyéni vállalkozásban folytatom ezt a tevékenységet. Ugyanebben az évben elkezdtem egyetemi tanulmányaimat, a Károli Gáspár Református Egyetem, szupervizor szakirányán. 2022-től szupervizorként is dolgozom.
Egyéni- és csoportos coachingot, szupervíziót tartok.
Munkámban megjelenik az intuíció, a célorientáltság, illetve a testtudatosság. Újabb és újabb perspektívákat keresek a közös munka során.
Bővebb infó:
Kiss Fruzsina honlap
Kiss Fruzsina
coach, szupervizor